ورود ثبت

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز عبور*
به یادآوری

ساخت حساب کاربری

پر کردن کلیه قسمت های (*) الزامی می باشد
نام *
نام کاربری *
رمز عبور*
تایید رمز عبور *
ایمیل *
تایید ایمیل *
کد امنیتی *
Reload Captcha

بزرگترین الماس سیاه دنیا

بزرگترین الماس سیاه جهان

اسپریت آودگریسو گونو Spirit of de grisogono، استثنایی‌ترین و بزرگ‌ترین الماس سیاه در دنیا برای اولین بار در موزه تاریخ طبیعی Museum of Natural History پاریس paris به معرض دید عموم گذاشته شد.

امروزه رنگ سیاه سمبل و القاء کننده دنیایی از معدنی به شمار می رود و رنگی نمادین محسوب می‌شود. یکی از معروفترین افرادی که به معنای واقعی کلمه شیفته این رنگ است، جواهر ساز معروف سوئیسی،دی گریسوگونو است.

چاپ

تاریخچه جواهر سازی از صفر تا 2000

تاریخچه 0 تا 2000 جواهرسازی

محققانی که در تاریخچه جواهر سازی بررسی کرده‌اند حداقل تا پنج هزار سال قبل از میلاد به عقب بر گشته‌اند آنها ردپای جواهر سازان بدوی را تا تمدن اولیۀ مصر و بین‌النهرین پیگیری کرده و بالاخره به این نتیجه رسیده‌اند که در گذشته آویختن جواهرات، سمبلی برای اظهار قدرت و نشانۀ اهمیت و امتیاز طبقه خاصی از مردم آن جامعه بوده است. این نقش سمبلیک، گاهی با استفاده از جواهرات به منظور مصونیت از بیماریها و همراه با آن رشد علائق خرافی، پیوند خورده است. مصریان به عنوان پرچمداران تمدن، با استفاده از ادغام جواهرات و سنگها دست به خلق دست ساخته‌های هنری تعدادی از گنجینه‌های هنری زدند. همین طور تعدادی از گنجینه‌های مربوط به تمدن 2500 سال پیش بین‌النهرین کشف شده است که از میان آنها می‌توان به کشفیات آرامگاه سلطنتی شهر «اور»(1) اشاره کرد. در این گنجینه اشیا گران بهای قدیمی نظیر تاج ساده، زنجیرها و گردنبندهای پر کار و گوشواره‌های لاجورد یافته شده است و حتی نمونه‌هایی از ابتدایی ترین فعالیت بشر در آن زمان برای زر اندوزی قابل بررسی است. هنگامی که انسان روبه رشد با دادا و ستد و تجارتهای برون مرزی در حد و اندازه‌های زندگی خودش آشنا شد ابریشم خاص مورد استفاده در این جواهرات بر نقطه ی دیگری همچون یونان و جزایر کرت برده شد تا زمینه‌های بروز تمدن مشهور مینوا(2) اطلاعات، داد و ستد جواهرات و چیدمان تزئینی متداول و شکوفا شد.

چاپ

اعتماد به طلا و جواهر

اعتماد-عمومی-به-طلا-و-جواهر

می‌گویند روزگاری مردم نه چندان پیشرفته جهان تمامی پولهایشان را که به صورت فلزات قیمتی بوده است از سر و گردنشان آویزان می کردند و در مواقع نیاز اموالشان را به عادی ترین احتیاجات مادی لحظه‌ای شان بدل می‌کردند! امروزه نیز بسیاری از مردم به جای انباشت سرمایه بصورت نقد ترجیح می دهند آن رابه طلا تبدیل کرده تا ضمن استفاده ی زینتی آن به عنوان یک سرمایه رو به رشد و بی زوال بدان می نگرند.

چاپ

خزانه جواهرات موزه ملی ایران (قسمت سوم)

موزه جواهرات ملی ایران

جواهرات ایران

هنگامی که بازدید کننده ای قدم به محیط موزه جواهرات ملی بانک مرکزی می‌گذارد و شاید ساعتی را در بهت بگذراند. تلألو و در خشش هزاران گوهر ارزشمند و بی همتا خیره کننده است. زیبایی جواهرات نامهای تاریخی، توضیحات راهنمای موزه در کنار صدا آژیرها و زنگهای خطر، سالهای پر فراز و نشیب تاریخ این مهد را یاد آور می‌شود و...

 تصویر فوق بیانگر عظمت و ارزش موزه جواهرات ایران است. درهر سمت و سویی از این غرفه، گوهری گرانبها و کم نظیر قرار دارد و به جرات می‌توان گفت که در هیچ مجموعه‌ای در جهان این مقدار زمرد درشت و کمیاب در کنار هم قرار ندارد. شمشیر موجود در عکس فوق از دو سو پوشیده از عاج است و در دو سوی آن زمرد درشتی قرار گرفته است. غلاف شمشیر از طلا است که بازمزد و الماس تزیین شده است. یک جفت سردوشی زیبا نیز دیده می‌شود که در هر یک بیش از300 الماس به کار رفته است. این الماسها در قابهای زرینی نصب شده‌اند که مینای سبز و سرخ در آنها دیده می‌شود. در سر دوشیهای فوق یک قطعه زمرد سبز متمایل به آبی به وزن حدود 100 قیراط (سمت چپ) و یک قطعه زمرد سبز تیره به وزن 80 قیراط( تصویر راست) دیده می‌شود. زمردهای برجسته روی شمشیر بین 18 تا 100 قیراط وزن دارند.

چاپ